Leguminoase care inlocuiesc proteinele animale, in timpul postului - Fasole boabe, Linte

Generalitati

Leguminoasele reprezinta o clasa de alimente, foarte indicate în aceasta perioada, pentru ca sunt lipsite de substante daunatoare, pot fi pregatite in foarte multe moduri, sunt bogate in vitamine, minerale, proteine de buna calitate, fibre, leguminoasele  nu trebuie sa lipseasca din nici o dieta, ele sunt benefice pentru sanatate si protejeaza organismul de numeroase afectiuni.

Leguminoasele, ofera senzatia de satietate, prin continutul mare de fibre, fiind recomandate in dietele persoanelor care lupta cu kilogramele in plus, de asemenea mentin nivelul glicemiei in limitele normale, fiind benefice pentru cei care sufera de diabet, combat constipatia, deci nu trebuie ocolite - sunt gustoase, sanatoase si pentru oricare buzunar.     

FASOLEA USCATA

Calitati nutritionale

Fasolea boabe este o sursa bogata de - proteine, saruri minerale - potasiu, zinc, fosfor, magneziu, seleniu, calciu, vitaminele A, C, K, grupul vitaminic B - B6, B12, acidul folic,- care este tot o vitamina B, cu rol de producere si intinerire a celulelor noi, important pentru dezvoltarea fatului, recomandat in timpul sarcinii -, fibre solubile - ajuta la prevenirea bolilor cardiovasculare, prin reducerea nivelului de colesterol din sange si incetinesc asimilarea zaharului din alimente -, fibre insolubile,- ajuta digestia si combat constipatia -.

Boaba de fasole are un indice glicemic scazut si un continut ridicat de carbohidrati complecsi cu eliberare lenta, care mentin nivelul normal de zahar in sange, are un continut scazut de grasimi, calorii si sodiu.

Beneficii

  • reduce riscul de cancer de colon,
  • reduce riscul de aparitie a diabetului si tine diabetul sub control,
  • reduce colesterolul din sange,
  • intareste sistemul imunitar,
  • combate anemia, astenia, apatia.

 

LINTEA

CALITATI NUTRITIONALE

Lintea verde, rosie, portocalie, neagra sau maro, este una dintre cele mai sanatoase surse naturale de proteine de calitate, este o sursa puternica de antioxidanti, compusii care protejeaza celulele de actiunea radicalilor liberi, previn aparitia bolilor cardiovasculare, a tumorilor si a bolilor caracteristice îmbatrânirii.

Lintea este bogata în fibre solubile si insolubile, care ajuta la prevenirea bolilor cardiovasculare, prin reducerea colesterolului din sânge si ajuta la controlul asupra diabetului de tip 2, încetinind asimilarea zaharului din alimente, fibrele insolubile ajuta digestia, previn si combat constipatia.

               lintea sursa foto

Lintea contine multe minerale

  • fierul - important in transportul oxigenului in organism,
  • zincul- accelereaza cicatrizarea ranilor,
  • fosforul - cu rol decisiv in mentinerea sanatatii oaselor si a dintilor, unghiilor,
  • magneziul - intareste sistemul imunitar.

Lintea este o excelenta sursa de vitamine,- A, C, E, K, grupul vitaminic B - B1, B2, B3, B5, B6 si B9 - acidul folic - cu rol important în plasmuirea materialului genetic de tip ADN si ARN, in functionarea sistemului imunitar si nervos, ajuta la dezvoltarea sanatoasa a fatului, fiind benefic femeilor insarcinate -, acizi grasi Omega 3, Omega 6, aminoacizi.

Lintea este un alimentcare nu ar trebui sa lipseasca din alimentatie, este una dintre leguminoasele cele mai usor digerabile, este foarte bogata în proteine, saraca in grasimi si foarte bogata in fibre alimentare.

Beneficii pentru sanatate 

  • ajuta tranzitul intestinal si previne tulburarile digestive,
  • combate anemia,
  • creste rezistenta fizica la efort fizic si intelectual,
  • energizeaza organismul si comobate insomnia,
  • este benefica in covalescenta si in tratamentul post-operatoriu,
  • recomandata persoanelor care sufera de boala Alzheimer, incetinaste avansarea bolii.

               fasole si linte sursa foto

 

sursa foto cover

Lasa un comentariu

Nume
Email
Verificare + =
Posteaza-l
0