Semintele de Floare Soarelui - hranitoare si energizante

PRINCIPII ACTIVE, PROPRIETATI

Semințele de floarea-soarelui, sunt un excelent energizant și o adevărată sursă de sănătate, sunt bogate în vitaminele E, B1, B3, B5, B6, acid folic, proteine și fibre, conțin grăsimi sănătoase, minerale: fier, calciu, zinc, seleniu, cupru, mangan, fosfor, tryptofan, fitosteroli - care ajută la reducerea colesterolului în sânge -, acizi grași Omega 6, Omega 3, foarte importanți pentru regenerarea celulelor.

Sunt cea mai bogată sursă alimentară completă de vitamina E - un antioxidant puternic care - protejează celulele împotriva radicalilor liberi,- reduce riscul apariției cancerului de prostată, de colon, de vezică urinară,- reduce riscul de boli de inimă, - încetinește efectele îmbătrânirii,- stimulează sistemul imunitar,- previne bolile cardiovasculare,- protejează sănătatea ochilor, - protejează pielea. de radiațiile ultraviolete.

                semințe de floare soarelui sursă foto

Semințele de floarea soarelui, conțin peste 40% proteine - care induc senzația de sațietate,- accelerează metabolismul,- ajută la transformarea grăsimilor în energie.

Conțin de patru ori mai mulți antioxidanți, decât fructele de pădure, alunele și nucile, care - fortifică și întărește imunitatea organismului,- micșorează presiunea arterială,- diminuează nivelul colesterolului.

Miezul de semințe, are un conținut bogat în complexul vitaminic B  - niacina, acid folic, tiamina -B1-, riboflavina, piroxidina -B6-, acid pantotenic,- ajută la scăderea colesterolului din sânge,- ajută la reducerea anxietății și neurozei.

               semințe de floarea soarelui sursă foto

Minerale esențiale conținute de semințe- ajută la mineralizarea oaselor,- stimulează procesul de creare a celulelor roșii,- stimulează sinteza enzimelor și producția de hormoni,- reglează activitatea mușchilor cardiaci și a mușchilor scheletici,- ajută la scăderea tensiuni arteriale,- ajută la prevenirea atacurilor de cord.

Conținutul de omega-6 din semințele de floarea soarelui - reduce riscul apariției bolilor de inimă, tratează ischemia cardiacă și ateroscleroza.

Conținutului de omega-3- ajută la reducerea colesterolului.

RECOMANDARI

Semințele de floarea soarelui, consumate în cantități mici ajută la

  • reglarea digestiei,
  • sunt energizante,
  • combat stresul,
  • combat oboseala și stările depresive.

Gustul și aromă deosebit de plăcută, dar și substanțele nutritive deosebit de valoroase pentru organism, recomandă consumul miezului semințelor de floarea soarelui, dacă se poate zilnic.

Miezul semințelor de floarea soarelui se pot adăuga la pâinea preparată în casă, sau pe felii de pâine cu unt la micul dejun, se presară peste cornulețe crocante, brioșe, plăcinte cu carne cu legume, se pot combina cu alte semințe: de susan, alune de pădure, miez de nucă, etc.

Ronțăite în cantități mari, pentru ca au nevoie de două ore ca se digere, semințele de floarea soarelui pot cauza probleme digestive, gastrite, ulcere stomacale.

Medicii stomatologii recomandă să nu se spargă semințele cu dinții, din cauza problemelor dentare care pot să apară: poate fi afectat smaltul dentar, pot să apară pete negre.

Pentru că semințele se floarea soarelui sunt foarte bogate în calorii, medicii nutriționiști nu recomandă consumul de semințe, persoanelor care luptă cu kilogramele în plus, -100 de grame conținând 520 kcal.

                semințe de floarea soarelui 

Semințele de floarea soarelui, în stare naturală, neprăjite, consumate moderat, 20-30 de grame pe zi, aduc mari beneficii sănătății.

Semintele de floarea soarelui se pot achizitiona de la magazinele naturiste sau online AICI, AICI.

  

sursă foto cover

Lasa un comentariu

Nume
Email
Verificare + =
Posteaza-l
1
S tefanica grigorie
Asa cum spuneti ,sunt o"bomba"de sanatate,dar urăsc mancatorii de seminte pe strada si la meciurile de fotbal.Le recomand sa cumpere la pliculete seminte decojite , care sunt mai sănătoase si igienice.