Semintele de Mei - vitaminizante si nutritive

DESCRIERE, GENERALITATI

Meiul - Panicum miliaceum - este o plantă erbacee, face parte din familia Gramineelor, inflorescența este ramificată, florile au nuanțe albe - gălbui, semințele sunt de culoare albă, galbenă, gri, roșie, maro, cele mai populare sunt cele care au coajă roșie. 

Meiul, este cunoscut mai mult, ca fiind hrană pentru păsări, decât ca și aliment-medicament.

meiul sursă foto

PRINCIPII ACTIVE, BENEFICII

Boabele de mei sunt foarte bogate în vitamine, conțin complexul de vitamine B, vitamina A, E, săruri minerale - fier, magneziu, fosfor, potasiu -, sunt o sursă importantă de proteine și fibre, sunt foarte bogate în enzime, nu conțin gluten, fiind indicat în meniul persoanelor cu intoleranță la gluten, sau celor cu alergie la alte cereale.

                meiul 

Substanțele nutritive conținute de boabele de mei, ajută aparatul digestiv să funcționeze optim 

  • combate indigestia, balonările, greața, ulcerul, hiperaciditatea,
  • combate diareea, indigestia, stările de vomă,
  • ajută la tonifierea rinichilor, datorită proprietăților diuretice,
  • protejează pielea, părul, buzele, părul și unghiile, datorită conținutului mare de magneziu și siliciu,
  • ajută la micșorarea și menținerea colesterolului la valori normale,
  • este recomandat pentru consum persoanelor care au probleme cardiace,
  • reducerea presiunii arteriale,
  • este benefic în astm și migrene,
  • combate extinderea ciupercilor și a micozelor, datorită conținutului de compuși antifungici și antimicotici,
  • combate respirația urât mirositoare, datorită proprietăților bactericide,
  • este recomandat în convalescență și în regimul vegetarienilor, datorită conținutului mare de fier,
  • oferă organismului un plus de energie,           
  • echilibrează stările nervoase, stările depresive,
  • crește puterea de concentrare.

Conținutul de acid folic, indispensabil în producerea de celule noi, îl recomandă în alimentația gravidelor, combate greața în primele luni de sarcină, și a copiilor mici.

Meiul, datorită efectului alcalin, combate acidoză, o afecțiune specifică omului modern, care duce la osteoporoză, nervozitate și sensibilitate, probleme digestive, acidoză, este și o cauză a dezvoltării infecțiilor micotice - candidoza -.

RECOMANDARI

Boabele de mei, în alimentație, pot fi o alternativă  sănătoasă pentru orez, cușcuș, cartofi, înainte de pregătire meiul trebuie spălat în câteva ape, apoi se pune la înmuiat pentru câteva ore, sau de seara până dimineața, se fierbe la foc mic, 20-30 de minute, se poate adăuga la ciorbe, supe, salate, tocănițe de legume, garnitură la fripturi alături de alte legume.

               meiul sursă foto

Faina se poate adăuga la făina de grâu, pentru pregătit pâine, sau produse de patiserie, pregătite în casă, se por face inclusiv tăiței.

Semintele de mei se pot achizitiona de la magazinele naturiste sau online AICI, AICI.

 

 

  

Lasa un comentariu

Nume
Email
Verificare + =
Posteaza-l
0