Quinoa si Meiul - seminte pline de proteine, recomandate in post

QUINOA

GENERALITATI

Quinoa este o cereala, originara din America de Sud, incepe incet sa fie cunoscuta si la noi, boabele de quinoa sunt mici, rotunde, usor turtite, de marimea semintelor de susan sau de mei, cu nuante de - galbuie, rosu, mov, verde -, aceste bobite, sunt cunoscute din cele mai vechi timpuri, ele constituiau un aliment de baza al vechilor incasi, care o denumeau cereala-mama.

Este o cereala extrem de bogata in proteine si aminoacizi, incadrata in categoria super-alimente, alaturi de - semintele de mei si semintele de in, de orzul verde, patrunjelstevie, floarea soarelui, aloe vera. La noi, quinoa se gaseste in magazinele naturiste, mai mult forma cea mai comuna, boabele de culoare galbuie.

BENEFICII SI CALITATI CURATIVE

  • Boabele de quinoa contin proteine de calitate,- usor de digerat, nu produc colesterol, micsoreaza cantitatea de grasimi din sange -, nivelul de proteine este mult mai mare decat in multe tipuri de carne.

               seminte de quinoa sursa foto

Quinoa are un continut bogat de - acid linoleic esential -, sunt bogate in vitamine -vitaminele A, C, D ,E, K, vitamine din grupul vitaminic B -, contine, fibre, amidon, zaharuri, sunt o sursa bogata de - calciu,- care se asimileaza mai repede decat calciul din laptele de vaca -, fier, fosfor, crom, mangan, cupru, iod, fluor, magneziu, potasiu, zinc, seleniu, riboflavina - benefica pentru creier, pentru celulele din muschi, este o substanta care micsoreaza aparitia migrenelor.

Quinoa, datorita continutului sau este benefica pentru organism si merita introdusa in dieta macar din cand in cand.

  • stimuleaza sistemul imunitar,
  • previne si normalizeaza nivelul zaharului din sange,
  • scade colesterolul din sange,
  • combate cancerul de san,
  • previne aparitia calculilor biliari, 
  • previne aparitia afectiunilor cardiovasculare,
  • previne si trateaza arteroscleroza.

Cum sa pregatim quinoa

Boabele de quinoa, sunt acoperite cu un strat de saponina,- un compus chimic care formeaza o pelicula cu aspect de spuma, cu rol de protejare a boabelor in timpul cresterii -, aceasta confera un gust amarui, daca nu este indepartata, inainte de preparare.

Boabele se acopera cu apa, cam 15 minute, apoi se clatesc sub jet de apa, in acest mod isi pastreaza aroma delicioasa, caracteristica, de asemenea inmuierea ajuta la gatirea uniforma a boabelor care sunt gustoase si usor de digerat.

Modul de gatire este asemanator orezului, la o cana de boabe - doua de apa fierbine, se mai gateste inca 10-15 minute, gatite boabele de quinoa isi maresc volumul, au o textura pufoasa si pot inlocui orezul sau cuscusul, ca garnitura la diferite mancaruri scazute si ciorbe, este delicios servit linga peste sau carne de pui, in salate, etc.

             quinoa gatita 

Faina din quinoa, este o faina fara gluten, din care se pot prepara biscuiti, fursecuri, diverse dulciuri dietetice, destinate persoanelor cu intoleranta la gluten si nu numai.

Quinoa se poate achizitiona de la magazinele naturiste sau online AICI, AICI.

 

MEIUL

BENEFICII SI CALITATI CURATIVE

Meiul, este o cereala versatila, foarte bogata în substante nutritive, este un aliment cunoscut din cele mai vechi timpuri, astazi folosit in special ca si hrana pentru pasari si care datorita nutrientilor pe care ii contine ar trebui inclus din nou în alimentatie.

Meiul este incadrat in grupa de super-alimente naturale, foarte benefice pentru sanatate, alaturi de - quinoa, orzul verde, aloe-vera, semintele de in si floarea soarelui - etc., este bogat în proteine si fibre naturale, substante minerale - fosfor, magneziu, sodiu, fier, potasiu-, grupul vitaminic B - B1, B2, B3 - niacinul -, vitamina A, E, bogat in enzime digestive, nu contine gluten fiind recomandat persoanelor care se confrunta cu intoleranta la gluten.

            meiul sursa foto

Bobitele de mei, au gust placut, dulceag, meiul, este recomandat in alimentatie datorita substantelor nutritive pe care le contine,- este cereala cea mai bogata in substante nutritive si cu un nivel scazut de amidon -, este foarte benefica in dietele femeilor insarcinate, in convalescenta, persoanelor anemicie si a celor varsnice, persoanelor care depun eforturi fizice si intelectuale sustinute,

  • combate constipatia, datorita continutului mare de fibre,
  • ajuta la scaderea colesterolului din sange, datorita continutului bogat de vitamina B3,
  • recomandat mamicilor si bebelusilor, datorita continutului de vitamine B si a acidului folic, indispensabil in producerea de celule noi,
  • ajuta la reducerea presiuni arteriale si elimina riscul de infarct,
  • combate migrenele,
  • ajuta digestia si combate aciditatea,
  • combate indigestia cronica, balonarile, gazele, greata, ulceratiile stomacale,
  • combate diareea,- meiul se prajeste inainte de gatire -,
  • este eficient in stari de voma,
  • ajuta la functionarea rinichilor, previn aparitia pietrelor la rinichi,
  • combate obezitatea,
  • este eficient în cazurile de uscaciune - a gurii si a pielii,
  • combate respiratia urît mirositoare -semnul unei digestii dificile si a înmultirii bacteriilo,
  • combatere extinderea ciupercilor, datorita efectelor antifungice,
  • combate acidoza, - o afectiune specifica vremurilor noastre, care provoaca osteoporoza, tulburari digestive, stari nervoase, oboseala fizica si mentala, infectii micotice –candidoza -, datorita efectului alcalin,
  • este eficient in combaterea adenomului de prostata si a retentiei urinare,
  • eficienta in caz de guta, artrita,   
  • protejeaza si este eficient in sanatatea parului, pielii, dintilor, unghiilor, datorita continutului de silicon,
  • este indicat persoanelor care lupta cu kilogramele in plus, datorita continutului de proteine si a continutului scazut de calorii.

Meiul in alimentatie 

  • semintele de mei, care se folosesc în alimentatie, pot avea culoarea alba, galbena, rosie, gri, maro, la noi in magazinele naturiste sau online AICI, AICI, se comercializeaza sub forma de boabe, boabe decorticate, fulgi de mei, faina de mei, tarâte de mei, germeni de mei. 
  • meiului, înainte de a fi gatit, trebuie bine spalat, apoi  fiert, are un gust placut mai dulce decat graul, se poate consuma, sub forma de pilaf, se poate adauga in ciorbe, la salate, in preparate gratinate. Din faina de mei se poate face mamaliga, paine de casa, se pot pregati fursecuri, biscuiti, checuri. Boabele fierte se pot adauga in iaurt, se pot savura cu miere de albine sau gem alaturi de ceai la micul dejun, boabele de mei prajite, se pot pregati sub forma de turte sau terciuri, sau se pot consuma ca atare, meiul poate inlocui orezul si se poate marina.

             meiul gatit sursa foto

CONTRAINDICATII 

Meiul nu este recomandat persoanelor care sufera cu glanda tiroida, deoarece meiul contine - goitrogene, - un compus care stopeaza o enzima cu rol important în producerea de hormoni tiroidali.

Informatiile din acest site sunt in scop informativ si educativ, ele nu inlocuiesc tratamentul si recomandarile medicale.

 

sursa foto cover

Lasa un comentariu

Nume
Email
Verificare + =
Posteaza-l
1
maria
Am inteles că goitrogenele se distrug prin fierbere