Gulia - o sursa bogata de vitamine

GENERALITATI

Gulia este o legumă din familia Cruciferelor, din care fac parte: ridichea, varza, broccoli, conopida, varza de Bruxelles. Sunt plante ierboase, care cresc numai cultivate, se consumă frunzele și partea îngroșată a tulpinii, care este rotundă și cărnoasă.

PRINCIPII ACTIVE, PROPRIETATI

Gulia acumulează foarte multe substanțe nutritive, nu conține grăsimi și este ideală pentru persoanele care țin cură de slăbire.

gulia 

Este o sursă bogată de vitamine: complexul de vitamine B - B1, B2, B3, B5, B6, acid folic, vitamina C, A, E, K, acizi grași Omega 3 și Omega 6, care sunt implicate în toate funcțiile metabolismului uman, minerale: potasiu, magneziu, calciu, mangan și cupru, importante pentru echilibrul sănătății noastre, se recomandă consumul legumei sub forma crudă, în salate sau fiartă.

Gulia conține și o mare cantitate de fosfor, care are un rol important în întărirea sistemului imunitar și accelerează procesul de vindecare, fosforul ajută și la menținerea sănătății gingiilor și a dinților și este important pentru copii, în procesul de creștere.

                gulie cubulețe sursă foto

UTILIZARE, CALITATI MEDICINALE

Sucul proaspăt din gulie are proprietăți tonice și mineralizante și este recomandat, copiilor cu tendințe de rahitism, în combinație cu sucul de morcovi sau telina este tonic, revitalizant și întărește sistemul osos.

Gulia reglează nivelul de zahar din sânge, poate fi consumată de diabetici, este bogată în fibre, fiind indicată în constipație și afecțiuni ale colonului. Gulia aduce o aromă specială ciorbelor, o mâncare de gulii umplute este hrănitoare și sățioasă, gulia murată este considerată o delicatesă.

Frunzele de gulie, au un conținut ridicat de fibre, enzime, vitamine și cupru, consumate proaspete, ajută digestia, ajută la reglarea glicemiei, încetinesc procesele de îmbătrânire, combat oboseala și neutralizează hiperaciditatea gastrică. Frunzele de gulie proaspete, pot fi folosite în salate sau se opăresc și se folosesc la impăturit "sarmale". Se pot păstra congelate, in pungi de plastic.

                frunze gulii sursă foto

RECOMADARE

O salata delicioasa și tonică are nevoie de 2 gulii mici (guliile mici sunt mai fragede) 1 măr, 1 morcov mic, 1/2 lamaie, ulei (nu neapărat de măsline), sare, piper. Se curață, se taie cubulețe mici, sau se dau pe răzătoare, se adaugă zeama de lămâie, uleiul și se condimentează cu sare și piper, se poate orna cu verdeață - frunze de pătrunjel, mărar - măsline.

 

sursă foto cover

Lasa un comentariu

Nume
Email
Verificare + =
Posteaza-l
0